تولید محتوا و بازاریابی محتوا

تولید محتوا و بازاریابی محتوا

تولید محتوا و بازاریابی محتوا موفقیت آمیز

تولید محتوا و بازاریابی محتوا مثل یک شمشیر دو لبه است. یعنی در صورت استفاده درست قادر است موفقیت را دو چندان کند و اگر از آن اشتباه استفاده شود، نه تنها نتیجه مثبت نمی گذارد بلکه اثر منفی هم خواهد داشت. تولید محتوا در واقع اصول مشخصی دارد و این اصول رعایت شوند، مشکلی به وجود نخواهد آمد. ۳۰ درصد سئو سایت شما را محتوا در بر میگیرد.

تولید محتوا از نگاه مخاطب

برای تولید محتوا باید خودتان را جای کسی که قرار است مطلب شما را بخواند بگذارید. به این شکل می توانید مطلب تان را طوری بنویسید که مخاطب را به انجام کاری که در نظر دارید ترغیب کند. مثلاً می توانید تولید محتوا را به سمتی پیش ببرید که مخاطب های شما به خرید محصول از شرکت ترغیب شوند. تولید محتوا و بازاریابی محتوا یکی از مهمترین نکات در سئو وب سایت می باشد.

تولید محتوا و بازاریابی محتوا

هدف تولید محتوا

اول از همه باید برای تولید محتوای خود یک هدف در نظر بگیرید. یعنی همه محتواهای تولید شده باید در یک جهت مشخص باشند. به علاوه هدف تولید محتوا باید با نیازهای مشتری و مخاطبان تان مطابقت داشته باشد.

تولید محتوای با جذابیت واقعی

نباید فراموش کنید که در تولید محتوا شما علاوه بر متن، می توانید از تصویر، ویدیو و … هم استفاده کنید. در بیشتر مواقع، وجود عکس و عناصر مختلف باعث افزایش تعامل مخاطب می شود. از موارد دیگری که روی جذابیت محتوا تأثیر زیادی دارد این است که متن صادقانه باشد. یعنی اغراق و بزرگنمایی را کنار بگذارید.

نتیجه این کارها فقط از دست دادن اعتماد مخاطب است. ولی گفتن حقیقت و روراست بودن با مشتری باعث می شود که مشتری های دائم و وفادار به دست بیاورید.

سادگی متن هم از مسائل دیگری هست که بر افزایش جذابیت تولید محتوا تأثیر زیادی دارد. یعنی سعی کنید تا جایی که می شود پیچیدگی زیادی در مطالب خود ایجاد نکنید تا مخاطب سریع با چیزی که می گویید ارتباط برقرار کند.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

بهترین حالت برای تولید محتوا این است که این کار را برنامه ریزی قبلی انجام شود. یعنی محتواهای جدید به صورت منظم قرار بگیرند و همیشه برنامه ای برای به روز رسانی مطالب در نظر بگیرید.

شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطب است. بر فرض که تمام نکات را رعایت کرده باشید و یک محتوای ناب و جذاب در اختیار داشته باشید، باز هم بدون پیدا کردن مخاطب کارتان راه نخواهد افتاد. اینجاست که استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن مخاطب می تواند به کمک شما بیاید.

تعیین استراتژی کلی

به غیر از مواردی که گفتیم، شما باید استراتژی های کلی را هم برای خود مشخص کنید. یعنی مشخص کنید که هدف نهایی شما از تولید محتوا و جذب مخاطب چیست و از تمام این نکات را در غالب یک روند کلی برای رسیدن به هدف تان استفاده کنید.