تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو چیست ؟ سئو روز به روز پیچیده‌تر می‌شود، همانطور که گوگل روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود. یکی از موضوعاتی که این روزها در سئو مطرح است، تاثیر شبکه‌های اجتماعی در رتبه‌بندی سایت است. موضوعی که ابهامات زیادی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند، اما خوب است بدانید که شبکه‌ های اجتماعی یکی از بهترین دوستان شما هستند.

فعالیت در هر یک از شبکه های اجتماعی مطمئنا بر موفقیت شما و جذب بازدیدکنندگان بیشتر تاثیر خواهد داشت ولی تمرکز بر یک یا دو گزینه مناسب و صرف انرژی خود بر آنها مسلما نتیجه بهتری خواهد داشت.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

شبکه‌های اجتماعی بر سئو تاثیر دارند یا ندارند؟

گوگل پیوسته در حال به روز کردن سیستم ارزیابی سایت‌هاست و هر چند مدت الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. به عنوان یک دارنده سایت اگر به دنبال این هستید که توجه گوگل را به خود جلب کنید، در وهله اول باید شایسته دیده شدن باشید. برای برخورداری از این شایستگی بهتر است تمام تلاش خود را به کار بگیرید و راه‌های مختلف را امتحان کنید. اگر بخواهیم خیلی واضح و کوتاه به این سوال پاسخ دهیم، شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم بر سئو سایت تاثیر ندارند اما زمانی که پست شما در شبکه‌ها اجتماعی انتشار پیدا کند و دیده شود تاثیری مثبت بر سئو سایت به همراه دارد.

اهمیت محتوای خوب

طبق داده های WorldOMeter اشاره می کند که بازاریابان تقریباً پنج میلیون پست وبلاگ در روز منتشر می کنند. این بدان معناست که رقابتی سنگین برای دیده شدن میان برترین‌ها وجود دارد. زیرا با این حجم محتوا که روزانه منتشر می‌شود، احتمال نمایش شما در نتایج موتور جستجو بسیار کم است. بنابراین برای اینکه بتوانید در این رقابت موفق شوید باید مجهز به سلاحی قوی به نام محتوای خوب و با کیفیت در بلاگ و شبکه های اجتماعی باشید.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

شبکه های اجتماعی چگونه بر SEO تأثیر می گذارند؟

رسانه های اجتماعی به طور مستقیم به رتبه بندی SEO کمک نمی کنند، اما لینک‌هایی که شما در سیستم عامل های اجتماعی به اشتراک می گذارید باعث افزایش میزان نام تجاری می شود. شبکه‌های اجتماعی در شش مورد زیر بهینه سازی موتور جستجو را تحت تأثیر قرار می دهند:

توزیع گسترده مطالب
طول عمر بیشتر پست ها
بهبود دید آنلاین و ترافیک ارگانیک
افزایش شناخت برند
افزایش شهرت برند
افزایش بهینه سازی موتور جستجوی محلی (SEO)

تحقیقات انجام شده توسط CognitiveSEO به یافته های مهیجی رسیده است آنها پس از تجزیه و تحلیل ۲۳ میلیون اشتراک شبکه های اجتماعی در سیستم عامل های منتخب، پیوندی مبهم بین شبکه های اجتماعی و SEO پیدا کردند. اشتراک گذاری، لایک و نظرات پست های شما سیگنال های مهمی است که Google و سایر موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت شما استفاده می کنند.

چه انتظاری از این شبکه های اجتماعی داریم؟

هریک از این شبکه های اجتماعی بر سئو سایت و موفقیت یافتن در موتورهای جستجو تاثیرگذار بوده ولی استفاده همزمان از آنها می تواند نتایج معکوسی داشته باشد. قرار دادن چندین دکمه در سایت که به این شبکه ها اجتماعی متصل می شوند باعث می شود که کاربران روی هیچکدام از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی برای این شبکه ها قائل شوند. بنابراین بهتر است تنها یک یا دو گزینه را با توجه به محتوای سایت و مشتریان خود انتخاب کنید.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

برای جذب بیشتر کاربران سایت و افزایش تعداد بازدید از صفحات می توان روشهای مناسبی برای کسب رتبه های بهتر در سایت الکسا و افزایش فروش را فراهم ساخت. اگر سایت شما براساس اصول طراحی و بازاریابی پیاده سازی شده باشد باید بتوان چند درصد از بازدید کنندگان سایت را به مشتری تبدیل کرد. به نظر بنده شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در به دست آوردن بازدید و بالا بردن رتبه الکسا سایت دارند.
دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش بازدیدکننده سایت می تواند موجب ارتباط متقابل و دوطرفه با مشتریان گردد.
هدف ما از قراردادن این دکمه ها چیست؟
در کجای سایت باید قرار گیرند؟

شبکه اجتماعی توییتر

در میان شبکه های اجتماعی ، توییتر سریعترین راه ارتباط با مخاطب است. با این شبکه اجتماعی می توانید سایت خود را بروز نگه دارید و بازدیدکنندگان بسیاری را به آن هدایت نمایید. با اتصال سایت خود به توییتر مشتریان شما به سرعت می توانند مطالب جدید را دنبال نمایند. با توجه به نوع کاربرانی که در این شبکه اجتماعی حضور دارند این شبکه بیشتر مناسب سایتهای خبری یا سایت هایی با نوشته های کوتاه مانند اخبار، جوک، sms و طنز می باشد.

شبکه اجتماعی فیسبوک

با توجه به اینکه کاربران زیادی در این شبکه هستند و امکانات فراوانی که این سایت برای شرکت ها در نظر گرفته مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو وبخش نظرات قوی استفاده از این شبکه اجتماعی در سایت می تواند تاثیر زیادی بر جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دوطرفه و بهینه سازی داشته باشد و تقریبا برای هر سایت و در هر زمینه فعالیتی مناسب است.
امکاناتی مانند لایک و share در این شبکه اجتماعی فرصت مناسبی برای معرفی شما از طریق کاربران و مشتریان به دوستان آنها و گسترش دامنه فعالیت سایت شما ایجاد کرده است.

شبکه اجتماعی لینکداین

سایت لینکداین بعنوان مرجعی تخصصی و کاری در میان شبکه های اجتماعی است. شبکه اجتماعی لیندکداین LikedIn گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت ها و یا شرکت ها و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت های فعال در آن ایجاد کرده است. این شبکه اجتماعی برای سایت شرکت های تجاری و صنعتی مناسب بوده و ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه کاری مشخصی را مهیا میکند. همچنین فعالیت در آن می تواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به شما کمک کند.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس

این شبکه اجتماعی و استفاده از دکمه گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایت های ایرانی داشته و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. تاثیر فعالیت در این شبکه اجتماعی بر بهینه سازی و سئو سایت با توجه به ارتباط مستقیم آن با گوگل بیش از دیگر گزینه ها بوده و همچنین در بسیاری از جستجوها که در موتورهای جستجو صورت می گیرد میتواند به نتایجی از این صفحات دست یافت. در این میان می توانید از شبکه های اجتماعی داخلی مانند کلوب نیز غافل نشده و با توجه به زمینه فعالیت خود برای ارتباط با مخاطبان از آنها بهره بگیرید. در این مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو را برای شما کاربران محترم مطرح نمودیم.