ارتباط کلیک روی لینک ها و سئو

بسیاری از مردم تصور می کنند که هر چه بازدید سایت بیشتر باشد، آن سایت رتبه بهتری در گوگل کسب می کند. من افراد تازه کار زیادی را دیده ام که چنین تصوری دارند و فکر می کنند که گوگل بر اساس بازدید سایت ها به آنها رتبه می دهد. در بسیاری از مقالات این مطلب رو خوانده ام که گوگل بر اساس بازدید به سایت شما رتبه نمی دهد و این مسئله درست نمی باشد. اما به طور خلاصه باید بگم که گوگل قادر به اندازه گیری برخی از پارامترها مثل بازدید سایت نیست.

ارتباط کلیک روی لینک ها دقیقا مشابه ارتباط بازدید سایت و سئو است. برای اینکه چنین پارامترهایی توسط روبات های گوگل محاسبه شود، گوگل باید دسترسی کامل به سایت شما داشته باشد تا بتواند آمار ورودی های سایت شما را محاسبه نماید. روباتهای گوگل امکان دسترسی را ندارند و در واقع نکته مهمی که در مورد لینک ها اهمیت دارد کلیک بر روی آنها است. معرفی سایت شما در وب سایتهای دیگر است که به آن اعتبار می بخشد. شما با بک لینک گرفتن از سایتهای با رنک بالا می توانید برای سایت خودتان بازدید بخرید.

در سالهای اخیر با بهبود و ارتقا الگوریتم های ضد اسپم گوگل، عده ای از مدیران سایتها این موضوع را مطرح کردند که گوگل دیگر به لینک ها اهمیت نمی دهد یا سایتی که از سایتهای دیگر لینک داشته باشد مشکل اسپم دارد. این موضوع نیز اشتباه است و لینک یکی از پارامترهای اصلی موتورهای جستجو برای پیدا کردن صفحات و از طرف دیگر پیدا کردن صفحات مفید است.

بنابراین چیزی که برای گوگل مهم است وجود لینک در سایتهای معتبر به صورت طبیعی است و روشهایی مثل ایجاد لینک در وبلاگها و خرید لینک و… جز روشهای اسپم محسوب می شوند و در صورتی که الگوریتم های گوگل آنها را شناسایی کنند ممکن است باعث اسپم شدن سایت شما شوند.

ارتباط کلیک روی لینک ها و سئو و پارامترهایی که بر اساس کلیک کردن روی لینکها گوگل به آنها اهمیت می دهد در این مقاله بررسی میشود. یکی از کاربران سایت در این زمینه پرسیده است:

فرض کنید یک پورتالی در یک حوزه مشخص انتشار محتویات می کند. در این حوزه تعدادی کلمه کلیدی (به طور مشخص تر) وجود دارد که در جستجو فرد را باید به آن پورتال برساند. حال فردی جهت بهینه سازی، محتویات آن پورتال را در سرویس های بلاگ نظیر blogfa کپی می کند و در متن تغییراتی ایجاد می نماید، در واقع هدف او تکرار بیشتر کلمات کلیدی است، این کلمات را هم به پورتال لینک می دهد اما در google analityc هیچ referal از این وبلاگ ها وجود ندارد. آیا اینکه کلیکی بر روی این لینک ها نمی شود و فقط به واسطه تکرار مطالب در سرویس های وبلاگ، تاثیری در ranking ایجاد می شود؟
آیا شما مقاله یا مرجعی در مورد خوب بودن یا بد بودن این موضوع دارید؟

کپی کردن مطالب سایت شما در وبلاگ و سایر وب سایت ها می تواند به سایت شما لطمه بزند و می تواند برای شما مفید باشد. مضر یا مفید بودن آن بستگی به شرایط آن دارد، اما به طور کلی اگر گوگل متوجه شود که شما تولید کننده اصلی محتوا هستید این موضوع برای شما مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر این موضوع ثابت نشود و به عنوان مثال سایتهایی که اعتبار بیشتری از شما دارند مطالب شما را کپی کنند این موضوع برای سایت شما مضر است.
بنابراین پیشنهاد میکنم اگر از مطالب سایت دیگری به عنوان مرجع استفاده می کنید حتما باید مطالب را ویرایش نمایید و خودتان تولید محتوای جدیدی را داشته باشید.