تغییر نام گوگل وبمسترتولز به گوگل سرچ کنسول

تغییر نام گوگل وبمسترتولز به گوگل سرچ کنسول
گوگل به تازگی اعلام کرد با چند تغییر جدید با یکی از ابزار های دوست داشتنی خودش که همه استفاده کنندگان وب سایت آن را با نام وب مستر تولز می شناسند با تغییر نام به کنسول جستجو ارائه خواهد کرد.
پس از ارائه تجزیه و تحلیل جستجو در کنسول خود اکنون تصمیم گرفته برند محصول پر طرف دار خود را نیز تغییر دهد.
گوگل وب مستر تولز ظرف تقریبا ۱۰ سال اخیر، ابزارها و معیارهایی که دائما در حال ارتقاء بوده اند، در اختیار کاربران خود قرار داده است تا به ایجاد وب سایت های عالی کمک کند. اکنون گوگل می گوید:
در سال گذشته به دنبال این بودیم که بیشتر درباره شما بدانیم، کاربران پر طرف دار گوگل وب مستر تولز: ما میخواستیم از نقش و اهداف شما، به منظور مفید تر ساختن محصول خود برای شما، اطلاع پیدا کنیم.

Search Console

مشخص شد که پیشنهاد قبلی وب مستر، تنها برخی از نیازهای شما را براورده می ساخته است. ما انواع گوناگون طرفداران وب مستر تولز را داریم: افرادی که به دنبال سرگرمی هستند.

افرادی که کسب و کار کوچکی راه انداخته اند.

متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو.

بازاریاب ها، برنامه نویسها، طراحان و البته وب مسترها.

ویژگی مشترک همه شما این است که میخواهید کارتان را به صورت آنلاین انجام دهید و از طریق جستجوی گوگل، قابل دستیابی باشید.

Search Console
بنابراین برای اطمینان یافتن از این که محصول ما در بردارنده نیازهای همه افرادی است که به جستجوی گوگل اهمیت میدهند، تصمیم گرفتیم گوگل وب مستر تولز را به عنوان گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) دوباره و به شکل دیگری ارائه دهیم.

تنها لازم است به g.co/SearchConsole رجوع کنید.

پیش از تغییر نام گوگل وبمسترتولز به سرچ کنسول، گوگل تغییرات جالبی در گزارشات وبمستر تولز داده بود که اطلاعات بیشتر از وضعیت سایت به مدیران سایت ها می دهد. به عنوان مثال گزارش search queries در وبمسترتولز سابق و سرچ کنسول جدید بسیار پیشرفته تر شده و امکانات بسیار مناسبی به مدیر سایت می دهد.

به نظر می رسد که با تغییرات جدیدی که گوگل در موتورجستجوی خود انجام داده و همچنین پارامترهای جذابی که به نتایج خود اضافه کرده است مکان خود را در صدر بازار موتورهای جستجو حفظ خواهد کرد و فاصله خود را با سایر رقبا بیش از پیش خواهد کرد. قطعا هیچ شرکتی نمی تواند به لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری و حجم اطلاعات ایندکس شده با گوگل رقابت کند.