نکات مهم در طراحی سایت

یکی از نکات مهم در طراحی سایت این است که هر لحظه می تواند سرنوشت کسب و کار شما را تغییر دهد. تصمیم های شما در زمینه طراحی سایت، به تنهایی نتیجه نخواهد داد، بلکه باید بودجه خود را برای این کار در نظر داشته باشید.
برای این که شما یک سایت با طراحی بی نقص و کامل داشته باشید، گزینه های زیادی پیش رو دارید. اما قبل از این که اقدام به طراحی سایت خود کنید، فاکتور های مهمی را باید بدانید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ شما قصد دارید پیغام خود را به چه کسانی برسانید؟ و این که کدام یک از گروه های مخاطب مورد هدف شما، نقشی تعیین کننده و اساسی در طراحی سایت دارند؟
این موارد به شما کمک می کنند تا بتوانید در مورد قالب، رنگ، لایه ها و محتوای سایت خود تصمیم گیری کنید.
هدف خود را از مطالب و محتوای داخل سایت بدانید، وب سایتی که هیچ کسب و کاری ندارد، نه برای خود شما مفید است نه دیگران.
در واقع باید بدانید که وب سایت شما چه منفعتی برای کسب و کار شما دارد؟ آیا شما به امکانات بلاگینگ هم نیاز دارید؟ یا صفحه وب سایت ساده کفایت می کند؟
برای سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت خود، چه مقدار پول دارید؟
مقدار پولی که میخواهید برای طراحی سایت بپردازید، به بودجه شما و امکانات اضافه و ویژه ای که مایلید بر روی سایت خود قرار بگیرد، بستگی دارد. در حالت عادی، بزرگان طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می کنند، تا زمانی که از ایده ای که در کسب و کار دارید، مطمئن نیستید و این ایده ثابت نشده است،
نیاز های خود از سایت و هر چیزی که مایلید تا وب سایتتان شامل شود را بر روی یک کاغذ بنویسید و این اطلاعات را به طراح سایت خود ارائه دهید. یا اگر طراحی سایت خود را شخصاً انجام می دهید، این نکات را به عنوان یک الگوی راهنما در نظر داشته باشید.
استفاده از جلوه های گرافیکی در طراحی سایت اهمیت زیادی به توقف بیننده در سایت دارد.
نکته دیگری که حائز اهمیت است، این است که سایت خود را از نظر نگارشی و دستوری چک کنید، تا اشتباهی نکرده باشید.