پیج رنک چیست ؟

Visit increase

پیج رنک چیست ؟

به معنای رتبه صفحه است و در اصل امتیازی است که گوگل برای هر صفحه وب قائل میشود . یکی از عوامل مهم در پیچ رنگ یک سایت تعداد لینک های ورودی به آن سایت می باشد، گوگل بر اساس تعداد ورودی هایی که به یک سایت آمده به آن سایت یک رای مثبت می دهد. لازم به ذکر است که بهتر است که به جای اینکه لینک های ورودی به یک سایت را بیشتر کنیم از سایتهایی با پیچ رنگ بالا ورودی های کمتری دریافت کنیم.

تئوری عملکرد پیج رنک

رتبه بندی گوگل در پیچ رنگ بر اساس لینکهای ورودی به سایت می باشد. چون وب مسترها لینک سایت هایی را در سایت خود قرار میدهند که فکر میکنند برای بازدید کنندگان سایتشان جالب و با ارزش باشد . گوگل از تعداد این لینک های ورودی به صفحات سایت های دیگر ، برای قضاوت درباره امتیاز دهی به آنها و نیز مرتب کردن آنها در هنگام جستجو در گوگل استفاده کرد . برای مشاهده لینک های ورودی به سایت خود میتوانید جمله link:http://www.yourURL.com را در گوگل وارد کنید تا لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند را مشاهده کنید . البته هنوز گوگل تمامی لینک های ورودی به سایت را نشان نمی دهد .
پیج رنک چیست؟ و چگونه محاسبه می شود :
پیچ رنگ
راحت ترین سخن درباره محاسبه اش اینه که پیج رنک با استفاده از اشتراک گرفتن تمامی لینک های ورودی به سایت شما محاسبه میشود . البته این موضوع دقیقا صحت ندارد. چون گوگل لینک های داخلی را هم در محاسبه شریک میکند . همچنین رتبه پیج رنک صفحه ای که به شما لینک داده هم ، در بالا بردن رتبه سایت شما موثر است . یعنی اگر بتوانید از سایتی با پیج رنک بالا به سایت خود لینک ورودی ایجاد نمایید برای سایت خود پیج رنک مناسب ایجاد نموده اید. بعلاوه تعداد لینک های خارجی که در صفحه مبدا وجود دارد نیز در رتبه سایت مقصد تاثیر دارد . لازم است بدانید که یک سایت با پیچ رنگ بالا هم میتواند به عنوان یک منبع عظیم برای سایت ما باشد یعنی از سایت خود به سایت با پیج رنک بالا لینک خروجی داشته باشیم.

به یاد آورید که لینک های داخلی هم اغلب اوقات در محاسبه به حساب می آیند – پس میزان پیج رنک ارسالی عبارت است از ۸۵% از پیج رنک همان صفحه تقسیم بر تعداد لینک های خارجی .

تفاوت رتبه های پیج رنک چقدر است و مثلا رتبه ۴ با ۵ چقدر تفاوت داره ؟ چیزی که معلومه اینه که اعداد گوگل در پیج رنک فقط یک عدد ثابت نیستند و نشان دهنده یه بازه عددی هستند . بنابر این تمام پیج رنک های ۵ با هم مساوی نیستند .رتبه ۶ ممکن است فقط یک درجه از ۵ بیشتر باشو و ممکن است فقط کمی از ۷ کمتر باشد.