طراحی سایت های دو زبانه

bilingual-site-design
طراحی سایت های دو زبانه در کشورهایی که چند زبان را به عنوان زبان اصلی خود دارند کاربرد دارد و طراحی سایت های دو زبانه در این کشورها یک امر لازم می باشد، اما گروهی دیگر از طراحان سایت بنا به خواسته مشتریان خود سایت را با دو زبان مختلف طراحی می کنند تا اینگونه فعالیت خود را فراتر از حوضه کشور یا بهتر است بگوییم محدوده ای که با آن زبان آشنا می باشند، گسترش دهند (به عنوان مثال زبان فارسی از محدوده یک کشور فراتر است) و بهتر است که مخاطبان بیشتری را جذب وب سایت خود کنند.
در طراحی وب سایت های چند زبانه آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که نیاز نیست شما حتما زبان انگلیسی را زبان اولیه وب سایت خود قرار دهید به عنوان مثال ترتیب هایی که در وب سایتتان می توانید به کار ببرید:

فارسی/انگلیسی ، هلندی/انگلیسی ، فرانسه/انگلیسی و … می باشد.

همچنین یک طراح سایت چند زبانه باید به این نکته توجه داشته باشد که چه عواملی را باید رعایت کند تا در موتورهای جستجو بدون مشکل و به بهترین شکل با بازده بالا شناسایی شود. در ادامه این مقاله می خواهیم به برخی از این عوامل و نکات طراحی سایت های دو زبانه بپردازیم.

• برای اینکه فهرستی از زبان هایی که در وب سایت به کار برده اید برای بازدید کنندگان داشته باشید و امکان انتخاب زبان مورد نظر کاربران را به آنها بدهید بایستی صفحه ایندکس وب سایتتان همان صفحه ورودی آن باشد.
• واضح بودن صفحات ویژه زبان های ارائه شده
• همچنین شما برای معرفی زبان هایی که در وب سایتتان به کار برده اید به موتور های جستجو ملزوم به این می باشید که از متاتگ ها در وب سایتتان استفاده کنید.
• برای این که امکان پیگیری و دنبال کردن را برای کاربران تا حد متعادل ساده کنید به شما استفاده از لینک هایی که از یک زبان به زبان دیگر می باشند را پیشنهاد می کنیم.

اینکه که شما به کاربرانتان این امکان را بدهید که به راحتی بتوانند زبان صفحه که می خواهند را انتخاب کنند برای سایت شما یک امتیاز می باشد.