• مشهد-سیدرضی 36
  • 61 330 360 - 051

نحوه ی کار گوگل

به اشتراک گذاری

مقاله بعدی را بخوانید:

"حفظ حريم خصوصي تان در نتايج گوگل"

مقاله قبلی را بخوانید:

"نبایدها در طراحی سایت-بخش سوم"

درمطالب علمی | بدون دیدگاه

نحوه ی کار گوگل چگونه است؟

حتما بار ها این سوال در ذهنتان پررنگ شده است که گوگل چگونه کار می کند؟
طبق بررسی های انجام شده به طور تقریبی ۵۱% ترافیک و بازدید کنندگان سایت شما از راه جستجو در موتور جستجوگر گوگل به دست می آیند. ولی تغییر در الگوریتم های جستجوی گوگل موجب این می شود که حجم ترافیک سایت شما بالا و پایین برود که این یک معضل نگران کننده در دنیای امروز که کسب و کار ها تقریبا وابسته به بازدید کنندگان سایت می باشد.

نحوه ی کار گوگل

به شما پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا باهم به پاسخ این مهم بپردازیم.اگر منبع گوگل را کتابی بگیریم که گوگل در آن سرچ می کند، این نکته قابل توجه می باشد که ما فهرستی از درجه یک ترین های آن را با ترتیب مشاهده می کنیم که این درجه یک ها در هر ثانیه می توانند متغیر باشند، ممکن است ناشر آن در چاپ های بعدی اش تلاش بیشتری بکند و ارائه بهتری داشته باشد و رضایت مخاطب را به دست بیاورد. در طراحی سایت عوامل مهمی نقش دارد. در نظر داشته باشید که سایتی که طراحی می شود باید از دید گوگل مخفی نباشد و گوگل بتواند به خوبی این سایت را انالیز نماید. بهینه سازی برای گوگل و حضور در صفحه اول گوگل از مواردی هست که هر طراح سایتی به ان اهمیت بسزایی می دهد.

به طور کلی اگر بخواهیم فعالیت گوگل را تقسیم بندی کنیم به سه دسته تقسیم می شود:

خیزش کردن (Crawling) ، ثبت کردن (.Indexing) ، بررسی نتایج (Serving results)

خیزش کردن (Crawling)

مرحله خیزش کردن، توسط ربات گوگل یا Robot و Spiderگوگل انجام می شود و در تعریفی کلی از این مرحله می توان گفت که گوگل فهرستی از صفحه ها که سایت مپ در اختیار آن قرار می دهد بررسی می کند و با توحه به اطلاعات خود تحلیل می کند. خیزش کردن یکی از عوامل مهم در نحوه ی کار گوگل محسوب می گردد. در مرحله خیزش کردن پیج های آپدیت شده و لینک ها توسط اسپایدر گوگل بررسی می شوند. در این بررسی گوگل از ربات ها و رایانه های فراوانی استفاده می کند که مطالب را Fetch و Crawl کنند.

ثبت کردن

کلمات کلیدی! کلماتی که گوگل به کمک آنها می تواند به بررسی اطلاعات دریافتی اش بپردازد و اینگونه هست که جایگاه هر لینک مشخص می شود و نظم می گیرد، همچنین در زمان مورد نیاز این اطلاعات نمایش داده می شوند.

بررسی نتایج

موتور جستجوگر گوگل حدود ۲۰۰ فاکتور برای نمایش نتایچ به مخاطبانش دارد. از جمله رنک پیج شما که نشان دهنده ارزش سایت است و به کمک آن گوگل مفید ترین سایتها را به متقاضی نشان می دهد.

پاسخ دهید

تگ های مجاز

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

مطالب علمی