۱۰ راهکار ایجاد اعتماد در کاربر (قسمت اول)

 

10 slution user trust۱۰ راهکار ایجاد اعتماد در کاربر

یک طراحی سایت اصولی است که می تواند اعتماد کاربران را جلب کند و اکثر کاربران با دیدن ظاهر یک وب سایت به سرعت تصمیم می گیرند در یک وب سایت بمانند یا به وب سایت دیگری بروند. در صورتی که وب سایت شما از سیستم های آمارگیری پیشرفته برخوردار باشد شمایی که از اصول جلب اعتماد طراحی سایت پیروی نکردید حتما متوجه این نکته شده اید که در بیشتر بازدید هایی که از وب سایت شما شده است تنها یک صفحه باز شده یا حتی زمان بازدید تنها چند ثانیه محدود شده است.
طی یک ثانیه اول مشاهده وب سایت است که تصمیم در مورد کیفیت و قابل اعتماد بودن یا نبودن یک مطلب حتی قبل از خواندن یک کلمه از مطلب گرفته می شود مطلبی است که طی تحقیقات متعدد اثبات شده است. چیزی که نشانگر رضایت و اغنا شدن مخاطب از طراحی سایت است مدت بازدید می باشد و بازدید های کوتاه نشانگر عدم اغنا مخاطب است.
در اینجا به روش هایی  که ضمن رعایت آن ها می توانید در کاربران ایجاد اعتماد کنید، می پردازیم:
                   
۱-  در طراحی سایت به وعده های خود عمل کنید!

در ابتدا با این سوال مطلب را آغاز می کنیم” یک کاربر از شما چه می خواهد؟ ” به راستی این ساده ترین روش برای یک طراحی سایت و ایجاد اعتماد در کاربر است که به وعده هایی که به کاربران در جهت ارائه یک مطلب یا ارسال خبرنامه و امکانات جدید و .. داده اید عمل کنید
اینکه شما برای کاربرانی که در خبرنامه شما عضو شده اند احترام قائل شوید و به طور قانع کننده ای مطلب مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و هیچ گونه تبلیغی را میان مطالب راه ندهید، مصداق خوبی برای این راهکار است.

۲- رعایت اصول سازگاری در طراحی سایت

در ابتدا راحتی کاربر و اینکه چگونه می توان راحتی بیشتری برای یک کاربر ایجاد کرد!  مطلبی است که دانستن آن سبب بهره مندی از بهترین طراحی سایت است و همچنین برای اینکه کاربران دچار سردرگمی در تغییرات  و ساختار جدید سایت نشوند بایستی تغییرات در طولانی مدت و به صورت آهسته  صورت پذیرند.

۳- طراحی سایت تمیز باشد!

هدف از تمیز بودن در اینجا این است که یک وب سایت شلوغ نباشد و درآن از رنگ های پررنگ استفاده نشده باشد. راهکاری که به شما برای ایجاد اعتماد پیشنهاد می شود اینست که در وب سایت خود از اصولی مانند وجود فضای خالی در وب سایت و رنگ بندی مناسب پیروی کنید و نکته دیگری که در اینجا به آن اشاره می کنیم این است که زیبایی ظاهری و سلیقه خود را بر کاربرد وب سایت ترجیح ندهید ، بعنوان مثال زمانی که شما رنگی در طیف رنگ متون را برای وب زیباتر می بینید وآن را انتخاب می کنید راحتی کاربران را نسبت به زمانی که از دو رنگ متضاد و در طیف رنگی متفاوت انتخاب می کردید کاهش داده اید و این امر در جلب اعتماد خلل ایجاد می کند

۴- زمینه یکسان در طراحی سایت داشته باشید.

گاهی  یک کاربر مستلزم است برای انجام کارش از صفحات مختلف وب سایت شما بازدید کند و چنانچه تفاوت زیادی در صفحاتی که از آنها عبور کرده است مشاهده کند. تفاوت در چارچوب و قالب یکسان باعث می شود اعتمادش نسبت به وب سایت شما کاهش پیدا کند. این قضیه  به صورتی است که درعکس آن یعنی هنگامی که کاربر متوجه وجود  قالب و چینش ظاهری یکسان در وب سایت شما می شود وب شما را قابل اعتماد می شمارد. بعنوان مثال هنگامی که یک کاربر برای خرید بلیط به وب سایت شما می آید در صورتی که با این تفاوت ها در صفحات وب سایت شما مواجه شود اعتمادش به وب سایت شما کم میشه و احتمال خرید نیز کاهش پیدا می کند.