نکات مهم سئو سایت

نکات مهم سئو سایت

نکته یک: هیچ سایتی برتر از شما نیست و در هر شرایطی با تلاش می توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید.
نکته دو: تنبلی نکنید. برای برنامه سئو سایت خودتان وقت بگذارید.
نکته سه: هرگز اطلاعات سایت خود را از سایت های دیگر تامین نکنید. یعنی کپی برداری نکنید. زیرا موتور های جستجو از اطلاعات تکراری خوششان نمی آید و سایت شما را در رتبه های ضعیف قرار می دهند. اگر این کار را کردید حتما لینک مرجع را قرار دهید این طور، در میان کاربران سایت اعتبار کسب میکنید.
نکته چهار: موتور های جستجو عاشق مطالب تازه هستند و از مطالب جدید استقبال میکنند. سایت شما باید دارای وبلاگ باشد. در مورد تجارت خودتان همیشه مطالبی را بنویسید. موتور های جستجو سایت هائی که حجمشان در حال افزایش است را مورد توجه قرار میدهند.
نکته پنج: مطالب سایت شما در صورتی که جذاب باشند، باعث دریافت لینک از سایت های دیگر خواهند شد. و لینک های قوی یکی از پارامتر های مهم در سئو می باشند.

از دیگر نکات مهم سئو سایت

کلمات کلیدی و مهم

جستجو درباره لغات پر اهمیت برای داشتن سئوی بهتر، به صبر و درایت کافی نیاز دارد. علاوه بر این ، شما باید از بهترین وسیله ممکن برای انجام جستجوهای پیرامون لغات مهم استفاده کنید تا به یک سئوی مناسب تر دسترسی پیدا کنید.

برای مثال می توانید از Google Keyword Tool و Google Suggestion استفاده کنید. با استفاده از Google Keyword Tool می توانید تعداد جستجوهای لغات مهم را در مدت یک ماه پیدا کنید.

بهینه سازی محتوای سایت

نوشتن محتوای وب سایت طبق اصول سئو، بهترین جزء در صفحات اینترنتی می باشد. هم رباط های جستجوگر و هم افراد به خواندن درون مایه اساسی و تاثیرگذار سایت ها که حاوی مطالب سودمند است، علاقه دارند. به خاطر همین باید از مهارت های سئوی مربوط به نوشتن محتوای وب سایت استفاده موثرتری داشت.

سعی کنید از ۲ یا ۳ کلمه کلیدی در کل نوشته استفاده کنید و مطلب را با اصلیترین کلمه کلیدی شروع و با همان پایان دهید.

برقراری تعادل بین کلمات کلیدی و مهم با محتوای وب سایت از خصوصیات بهینه سازی خوب و طراحی سایت حرفه ای است.

لغات مهم و کلیدی باید ۲ الی ۵ در صد از کل محتوای وب سایت را شامل شود.

بهینه سازی کردن صفحات سایت

رباط های جستجوگر فقط کدهای HTML های صفحات سایت را می خواند، پس این صفحات باید به خوبی بهینه سازی شده باشد تا رباط ها را به قسمت درست وب سایت راهنمایی کند. برای این کار، کلمات کلیدی را در عنوان و شرح مطالب قرار دهید و در قسمت کلمات کلیدی از لغات بیشتری استفاده کنید.

مقاله و دانستنی ها

برای بالا بردن ترافیک سایت می توانید مقالات و مطالب علمی و همچنین دانستنی ها در وب سایت خود بنویسید؛ و آنها را در وب سایت های اصلی به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که در مقاله، لینک متنی وب سایت را قرار دهید تا مخاطبان مقاله به سایت شما مسیریابی شوند و آن را ببینند. که انجام این کار باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در گوگل می شود. اگر شما برای صفحات داخلی سایت، لینک های متنی قرار دهید، همان صفحات داخلی وب سایت بوسیله کرولرهای جست و جو شناخته می شوند و حضور سایت شما در موتورهای جست و جو بالا می رود.

بوک مارک های اجتماعی سایت

حضور فعال شما در بوک مارک های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید به همه ی وب سایتهای مرجع و اصلی سوشیال بوک مارکینگ مثل فیس بوک،Delicious و… ملحق شوید. وب های سوشیال بوک مارکینگ به درستی بهینه سازی شده اند و در نتیجه موتورهای جستجوگر نشان داده می شوند.