نکات کلیدی در طراحی سایت

,

یکی از نکات کلیدی در طراحی سایت این است که هنگام انتخاب رنگ ها بسیار دقت کنید. در واقع مهمترین نکته در طراحی یک سایت، گرافیک جذاب و زیبا آن سایت می باشد. اگر می خواهید لوگوی شرکت خود را در سایت قرار دهید، رنگ هایی را انتخاب کنید که جذابیت بهتری داشته باشد. از انتخاب رنگ های تند و یا بیش از حد کمرنگ پرهیز کنید. در طراحی سایت خود، چند رنگی که مکمل یکدیگر هستند را انتخاب کرده و از آن ها استفاده نمایید و هرگز رنگ صفحات مختلف را تغییر ندهید.
رایج ترین طرح های رنگی عبارتند از:

زرد، قرمز و سفید
آبی و سفید
قرمز، خاکستری و سفید
آبی، نارنجی و سفید
زرد، خاکستری و سفید
همیشه سعی کنید در طراحی سایت خود، رنگ هایی را انتخاب کنید که مناسب بازدیدکنندگان باشد و آن ها را مجذوب نماید.

ترکیب رنگ های وب سایت خود را طوری انتخاب کنید که بازدیدکنندگان بتوانند متن های داخل سایت را به راحتی بخوانند. از خوانا بودن لینک های داخل صفحه نیز مطمئن باشید، چه قبل از بازدید آن ها و چه بعد از بازدید . در طراحی سایت ها، رنگ پیش فرض و از قبل تعیین شده لینک ها، آبی (قبل از بازدید)، و بنفش (بعد از بازدید) می باشد؛ سعی کنید که این رنگ ها را تغییر ندهید.
اگر رنگ پشت زمینه تیره است، رنگ متون را روشن، و اگر رنگ پشت زمینه روشن است متون را تیره رنگ انتخاب کنید تا به راحتی خوانده شود.

اگر زمان لود شدن سایت شما بیش از یک دقیقه طول بکشد و محتوای ارزشمندی، پشت این زمان با ارزش پنهان نباشد، حتماً بازدیدکنندگان از سایت شما خارج شده و دیگر به آن باز نخواهند گشت. پیشنهاد می کنم از گرافیک های بسیار سنگین، مثل استفاده بیش از حد از فلش در طراحی سایت خود بپرهیزید، زیرا عناصری از این قبیل باعث افزایش زمان لود شدن صفحه می شود.
یک وب سایت خوب، باید برای لود شدن صفحات خود، کمترین زمان ممکن را اختیار کند.

صفحات یک وب سایت با پیکسل اندازه گیری می شوند. در واقع پیکسل، واحد اندازه گیری صفحه می باشد. انتخاب اندازه صفحات کاملاً به شما بستگی دارد، اما چند مؤلفه مهم در انتخاب آن اهمیت دارد. اول این که سایت خود را در ابعادی طراحی کنید که بهتر و مناسب تر به تصویر کشیده شده و محتوای شما را برای بازدیدکنندگان به خوبی به نمایش درآورد. دوم اینکه ابعادی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید که در هر دستگاهی با هر ابعادی از صفحه نمایش، مناسب به نمایش در آید. مثل گوشی های هوشمند و تبلت ها که امروزه بسیار رایج شده اند.

شما باید در طراحی مناسب صفحات خود بسیار دقت کنید و طرحی را انتخاب کنید که بازدیدکنندگان را از کسب و کار شما آگاه کند و درباره زمینه کاریتان به آن ها توضیح دهد. طراحی سایت مناسب که با بازدیدکنندگان به خوبی ارتباط برقرار می کند، می تواند سبب افزایش ترافیک سایت شما گردد. شما با داشتن یک سایت با گرافیک زیبا می توانید بازدید کننده را در سایت خود نگه دارید و این بازدید برای شما مفید می باشد.